Tags

, , , , , ,

Tim Krabbé - Een tafel vol vlindersTim Krabbé – Een tafel vol vlinders

Nieuw jaar, nieuw thema. De boekenkasten zijn te vol. Dus mogen er boeken weg. Deze had ik zelfs dubbel, in een boekenweek twee keer ergens iets gekocht, dus twee keer dit boekje ontvangen. Krabbé is niet van de dikke boeken (al is er nu net een hele dikke van hem uitgekomen), maar vooral van het schrappen van overbodigheden. Een ideale schrijver voor het boekenweekgeschenk.

Toch kan ik dit boek niet anders zien dan een tussendoortje. Het verhaal vanuit twee totaal verschillende perspectieven. Even wennen als je aan hoofdstuk twee begint, maar een bladzijde later ben je er weer en lees je verder zonder problemen. Het probleem kwam tegen het eind, wat mij betreft dan. Ik vond het nergens heen gaan. Het plot zat er aan te komen en verraste me niet. De diepgang die ik bij vele boeken van Krabbé wel tegenkwam, miste ik in dit niemendalletje. Teleurstellend dus.

Mocht ik toch nog positief eindigen: Een teleurstellend tussendoortje van een erg goede schrijver is nog altijd de moeite van het lezen waard, wat ik bij vele goede boeken van slechte schrijvers nog steeds niet de moeite vind.

Citaat: “Wat ze eerder geklommen hadden bleek nu lastig als afdaling, en toen hij Bram wilde inhalen gleed hij uit en kwam hij met zijn knie tegen een rotspunt. Hij had het kunnen uitschreeuwen van pijn maar hij bedwong zich: Bram mocht niet denken dat hij zijn gelijk wilde halen.” (p.29)

Nummer: 12-001
Titel: Een tafel vol vlinders
Auteur: Tim Krabbé
Taal: Nederlands
Jaar: 2009
# Pagina’s: 90
Categorie: Fictie
ISBN: 978 90 596 5084 8

Meer:
Fansite
Wikipedia
Eigen site
De Grot
De stad in het midden
De Muur 9 (inclusief verhaal Krabbé)