Tags

, ,

Nummer 256
Artiest Carole King
Titel You’ve Got a Friend
Jaar 1971
WikipediaYou’ve Got a Friend
WebsiteCarole King
TekstGenius

Echt een softie, zo’n simpel liedje, mooie tekst, maar het blijft hangen. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik James Taylor in mijn hoofd had, maar de schrijfster van het lied maakte een prachtig origineel (dat ze ook samen speelden). Onlangs zag ik ook een prachtige versie door Ella Fitzgerald.

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te zeggen over het lied. Het is gewoon goed. Het staat. Het feit dat alle groten der aarde (en Gerard Cox) dit nummer coverden, vertaalden of live zongen, zegt genoeg. Hoe ouder ik word, hoe meer ik begrijp dat het dit soort simpele liedjes zijn die er echt toe doen.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify, Deezer en YouTube.