Tags

, , , ,

In het Camp Nou was ik al een paar keer geweest. Maar de clasico had ik nog niet gezien. De wedstrijd begon pas om 23 uur, gezien de temperatuur verstandig. Ik betaalde 100€ voor een kaartje, de duurste wedstrijd die ik ooit bezocht. Na een kwartier bedacht ik dat ik Messi nog helemaal niet gezien had. Een minuut later zet hij Iniesta alleen voor de keeper. Het begin voor een geweldige wedstrijd, met uiteindelijk 3-2 op het scorebord.

Zoals vaak in de tijd van Mourinho kon Real het voetballend niet redden, maar probeerde het op een andere manier. Rode kaarten waren eerder regel dan uitzondering. Ook in deze editie. Het opstootje bij de dugouts kon ik van de andere kant niet volgen. Later zag ik de beelden en begreep ik dat Mourinho de (toenmalige) assistent van Barcelona, Villanova, een vinger in het oog stak. Hielp ook niet echt om de boel te sussen. Barcelona won de supercup.

Mocht je de hele wedstrijd kunnen zien, die staat gewoon op YouTube.

Themaweek 132: Sportgebeurtenissen waar ik bij was