Tags

, , , , , ,

De Muur 26De Muur 26. Stol en Rütt

Deel 26 van de wielerverhalenbundel. Altijd leuk. Altijd weer nieuwe verrassende dingen. Altijd zonder twijfel van voor naar achter lezen. Het winnende verhaal van De Hard Gras-prijs van Frank Heinen staat in deze verzameling. Een prachtig verhaal van Nando Boers en Thijs Zonneveld samen ook. Interessante geschiedschrijving door Erik Brouwer (het titelverhaal over de zesdaagse van New York begin vorige eeuw), Leon de Kort (Zwarte Wout) en Robert Jan Friele (over de Argentijnse renner Jorge Batiz, vriend van Fausto Coppi).

En een prachtig verhaal over Fedor den Hertog, altijd goed voor een mooi verhaal. Nederlands meest onbegrepen renner volgens mij. De aankondigingen van De Muur on Tour, net als Hard Gras het theater in dus, zijn helaas overtrokken. Een Tour doe je in meer dan een stad. Ik weet zeker dat in het zuiden, maar ook in Twente en Friesland genoeg wielerliefhebbers zijn die graag een avondje sport in het theater willen zien.

Quote: “ Steegmans vroeg wie ik was.
Ik typte mijn naam.
Ben je een renner, vroeg hij.
Nee, typte ik, ik ben een van je grootste fans.
Dat was misschien wat overdreven, maar in principe ben ik fan van elke renner, dus helemaal onzin was het ook niet.
Ok, typte Steegmans.
Daarop wist ik niets meer terug te zeggen en mijn vriendschap met Gert Steegmans verwaterde sneller dan verwacht.” (blz. 54)

Nummer: 09-063
Titel: De Muur 26. Stol en Rütt
Auteur: Diversen (o.a. Erik Brouwer, Frank Heinen, Bert
Wagendorp, Miel Vanstreels en Joop Holthausen)
Taal: Nederlands
Jaar: 2009
# Pagina’s: 128 (13193)
Categorie: Sport (Wielrennen)
ISBN: 978-90-204-0996-3