Tags

, , , , , ,

Voor anderhalve euro een nieuwe Brusselmans. Ik moet toegeven dat ik niet meer zo’n fanatiek fan ben als voorheen, dat ik niet meer naar de boekhandel ren, twee keer per jaar voor een nieuwe titel. Maar ondertussen heb ik tientallen titels gelezen, dit buitenkansje kon ik niet voorbij laten gaan.

Een literair juweeltje was te vaak een hoofdstuk van een bestaan boek, een verhaal uit een bundel. Maar gelukkig zitten er nog pareltjes tussen de juweeltjes. Speciaal geschreven voor deze reeks. Een voetbalverhaal door de beste linksbuiten die het hoogste niveau niet haalde, door de beste voetballer onder de schrijvers.

Het verhaal is zoals je van hem mag verwachten, het gaat nergens echt over, de voetbalwedstrijd zonder doelpunten is de kapstok, op de tribune kan de schrijver alle kanten op mijmeren, over wat en wie hij ziet, herinneringen ophalen, fantaseren, brabbelen. Het past bij zijn stijl, het leest lekker. Zal geen literaire prijs winnen, zal niet in je herinnering blijven, maar het leverde je toch lekker anderhalf uur leesplezier op.


Citaat: “Selina is volgens mij een prima vriendin voor iemand als ik. Ze is jong, mooi, intelligent, ze rookt, ze kan koken, ze heeft een rijbewijs, ze houdt van dieren, en ze heeft een goeie job, in de zin dat ze producent is bij het televisieproductiehuis Stok Achter De Deur.” (p.19)

Nummer:            22-069

Titel:                   Nul – nul

Auteur:               Herman Brusselmans

Taal:                   Nederlands

Jaar:                   2016

# Pagina’s:          63 (15761)

Categorie:           Voetbal

ISBN:                 978-90-8516-449-4

Meer:

Brusselmans, Herman – Bloemen op mijn graf
Brusselmans, Herman & Tom Lanoye – De Canadese muur
Brusselmans, Herman – Danny (Muggepuut omnibus)
Brusselmans, Herman – De dollartekens in de ogen van moeder Theresa
Brusselmans, Herman – Guggenheimer koopt een neger
Brusselmans, Herman – Guggenheimer wast witter
Brusselmans, Herman – Het einde van mensen in 1967
Brusselmans, Herman – In de knoei
Brusselmans, Herman – De man die werk vond
Brusselmans, Herman – Muggepuut
Brusselmans, Herman – Patiënt H.B.
Brusselmans, Herman – De perfecte koppijn
Brusselmans, Herman – Pitface
Brusselmans, Herman – Toos
Brusselmans, Herman – Trager dan de snelheid
Brusselmans, Herman – Vergeef mij de liefde
Brusselmans, Herman – Zeik

Themaweek 139: Sportboeken