Tags

, , , , ,

Gerrit de Jager & Wim Stevenhagen – Het geslacht Doorzon (de familie Doorzon 3)
Gerrit de Jager – Casa Ronnie (De familie Doorzon 8)

Voor mijn gevoel heb ik er vroeger erg veel gelezen. Maar in de kast staan er niet echt veel, kan het dus ook mis hebben. Toen stonden op een dag deze twee in mijn Minibieb. Aangezien ik alle boeken die daarin staan eerst registreer, lagen ze dus even naast mijn computer en dan ben je al snel geneigd om toch maar weer eens een keertje te lezen.

Meer dan een glimlach leverde het niet op. De begintijd, waarin Stevenhagen nog mee tekende/schreef, later alleen de Jager, het komt allemaal een beetje gedateerd over. De grappen zijn een beetje in de categorie ‘dik hout, planken’. Blijven over de subtiele bijgrapjes. De immer omvallende gebouwen van de firma Biereco. De gebreide stropdas van Emiel. Hitler als lifter.

In beide boeken is het overigens zoon Ronnie die een hoofdrol heeft gepakt. De boeken zijn ook meer een verhaal dan dat ik me herinner. Niet een wekelijkse strip in een blad, maar meer een vervolgverhaal. Ze mogen terug de weide wereld in, ik geloof het wel.

Citaat: “Die nieuwe school is ook niks hoor pa…Ik mag niet eens met de Mercedes komen van ze!” (C25B)

Nummer: 20-073
Titel: Het geslacht Doorzon
Serie: De familie Doorzon 3
Auteur: Gerrit de Jager & Wim Stevenhagen
Taal: Nederlands
Jaar: 1982
# Pagina’s: 47 (13999)
Categorie: Stripboek
ISBN: 90-5477-041-7

Nummer: 20-076
Titel: Casa Ronnie
Serie: De familie Doorzon 8
Auteur: Gerrit de Jager
Taal: Nederlands
Jaar: 1985
# Pagina’s: 46 (14373)
Categorie: Stripboek
ISBN: 90-6477-160-X

Meer:
Deel 15 op mijn blog
Wikipedia
Gerrit de Jager

Themaweek 88: Boeken