Tags

, ,

Begin december was het even behoorlijk onrustig in mijn klaslokalen. Spotify mailde de topnummers van 2022, hun wrapped mail. Veel studenten kregen die, iedereen wilde vergelijken. Les geven was even iets lastiger.

Een week later kreeg ik die mail ook een keer. Gaat het op leeftijd? Screentijd? Wel of niet betaald? Maakt me ook niet veel uit, ik gebruik Deezer veel vaker dan Spotify. Wel vind ik het boeiend wat mij wordt aanbevolen, de discover weekly lijstjes bekijk ik regelmatig. Soms met instemming, maar minstens zo vaak met verbazing. Waarom dit nummer?

Zo was ik ook minstens zo verbaasd om in mijn wrapped lijstje de Dire Straits op 4 te zien staan. Geen enkele keer zelf aangeklikt, maar blijkbaar vaak genoeg aanbevolen en niet weggeklikt. Grappig. Tegenwoordig is het in om de Dire Straits fout te vinden. Net zoals het in de begintijd van de cd bijna verplicht was ze goed te vinden. Laten we het er op houden dat beide reacties ietwat overtrokken zijn.

Kortom, wie wel weten waar ik (blijkbaar) naar luisterde: Spotify