Tags

,

Als vorige week verteld, doe ik al een paar jaar pogingen om elke dag (gemiddeld) 10.000 stappen te lopen. Dit is niet extreem veel, wel gezond. Hoe?

Top 5 normale dingen om genoeg te lopen:
1. Loop wanneer de fiets niet perse nodig is
2. Fiets wanneer de auto niet perse nodig is
3. Neem de trap, ook als er een roltrap of lift is
4. Maak een wandeling als je lang hebt stil gezeten
5. Neem de trein in plaats van de auto

Top 5 minder normale dingen om genoeg te lopen:
1. Op het perron niet stil staan, maar even heen en weer lopen naar het einde van het perron in plaats van wachten
2. Fiets met een omweg naar huis
3. Loop om het voetbalveld in plaats van negentig minuten stil staan kijken
4. Twee keer oud papier wegbrengen op de fiets, waar een enkel autoritje had volstaan
5. Een wandeling maken omdat je stappenteller aangeeft dat je nog niet in de buurt van de 10.000 stappen bent, zelfs al heb je die dag al gesport

Top 5 absurde dingen om aan 10.000 stappen te komen:
1. 70 rondjes (a 28 stappen) om bank en tafel lopen ’s avonds als iedereen al in bed ligt
2. In het café onder tafel je linkerbeen continu bewegen om je telefoon in je linkerbroekzak te laten denken dat je wandelt
3. De trap nemen naar de 18e verdieping. Meerdere keren op een dag
4. Iets vergeten mee te nemen uit de supermarkt zodat je nog een keer naar die andere supermarkt moet
5. Suggesties?