Tags

, ,

Nummer  103
Artiest  The Motors
Titel  Airport
Jaar  1978
Wikipedia  Airport
Website  AllMusic
Tekst  Songteksten

Het was helemaal geen grote hit. Nummer 28 in de top 40. En toch bleef het nummer hangen. Veel muziek uit de jaren zeventig waar ik nu nog naar luister, ontdekte ik pas later. Wie luistert er naar Lou Reed of Neil Young op zijn achtste? Ik niet.

Maar dit nummer bleef hangen. Al die jaren. Omdat het zo bijzonder is? Mwoah. Omdat de band zo goed is? Nope, one hit wonders. Waarom dan wel, waarom is dit een van de weinige nummers dat ik toen al goed vond en nu nog steeds?

Is mijn fascinatie voor reizen gevoed door het achtjarig jochie dat Airport fonetisch mee brulde? Is het een lied een symbool voor mijn gelukkige jeugd? Heb ik zo veel vliegvelden gezien in mijn leven dat dit nummer een soundtrack is geworden. Echt geen idee. Maar ik blijf het een leuk nummer vinden.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify en Deezer.

