Tags

, , ,

De naam is er niet voor niets. Vooral veel rommel verruilt van eigenaar. En op Koningsdag, vroeger Koninginnedag, noemen we dat overal in Nederland Vrijmarkt. Suus wil dit jaar ook graag een paar euri verdienen. Zal wel op tijd opstaan worden dus.

De laatste jaren was het juist uitslapen, even over de markt slenteren, zo weinig mogelijk troep vergaren en een mooie middag op een terras (als het weer het toeliet).

Een paar jaar geleden stond mijn zwager ook op de vrijmarkt. Zoon en dochter waren allang afgehaakt, hij bleef tot het eind. De vuilniswagen komt zo voorrijden voor de restanten. Meenemen naar huis is meestal geen optie. Hij wil zijn auto ophalen voor de fiets van zijn dochter, of ik even wil wachten.

Ik pak zijn krukje, ga iets verder op zitten, naast de fiets en kijk.



Tot mijn verbazing zijn er velen die nu nog overal rondlopen wat ze gratis mee kunnen nemen. Dus iets wat een half uur geleden 20 cent kostte, was toen te duur, maar als het gratis is, dan neem je het mee? Je gunt een kind dus geen halve euro, maar probeert wel nog van alles te redden voordat de vuilniswagen het meeneemt? Ik snap de mensheid soms niet.

