Tags

, , , , , ,

Bart Chabot – De patatbalie

Voor de verkiezingen was het leuk om dit boek eindelijk eens te lezen. Ruim zes jaar eerder volgde Chabot de campagne voor de verkiezingen. Dagelijks mocht hij aan het eind van de avonden zijn bevindingen delen met ons, het volk. Dit is het boek wat daarbij onvermijdelijk volgt.

Chabot heeft natuurlijk een eigen manier om tegen de zaken aan te kijken, hij is Hagenees, kon zijn observaties overdag doen en ’s avonds gewoon thuis slapen. Chabot heeft humor, durft buitenstaander te blijven en is een enkele keer recalcitrant.

Maar tegelijkertijd, nog geen maand later is het boek al zo ver weggezakt dat ik me niet kan herinneren wat het opmerkelijkste aan het boek was, het USP. Leuk, onderhoudend, maar niet zo diep als mogelijk was geweest. Mooi en jammer tegelijk.

Citaat: “Overal in Amsterdam hing mijn hoofd, overal. Je kon er niet om je heen kijken of… Robert, mijn vriend, werd er gek van. Want die bracht Bruno en Suzy naar school en haalde ze weer op. Op de fiets, in hun kinderzitjes, voor- en achterop. Zodra de tweeling me zag, moest Robert stoppen, of hij nu wilde of niet. Dan moesten ze hun moeder een kusje geven, om de haverklap, en stopte Robert en tilde hij ze omhoog, een voor een, uit hun zitjes, zodat ze erbij konden, bij het affiche, en zij hun mama een kusje konden geven.” (p.146)

Nummer: 17-009
Titel: De patatbalie
Auteur: Bart Chabot
Taal: Nederlands
Jaar: 2010
# Pagina’s: 221 (2480)
Categorie: Politiek
ISBN: 978-90-234-6321-4

Meer:
McPain
Broodje gezond
Broodje Halfom
Brood en Spelen
Broodje Springlevend
Zand erover

