Tags

,

Logo Reading2016 was een goed boekenjaar. Mijn doelstelling is elk jaar om 52 boeken te lezen en 15.000 bladzijden. Dat eerste doel haal ik meestal, het tweede bijna nooit. Nu was ik in november al zo ver. Veel tripjes afgelopen jaar, veel tijd in bus, trein, vliegtuig en vooral de wachtmomenten tussendoor. 16.206 bladzijden dus.

Het thema van 2016 was ‘boeken van beneden’. Dit gaf me genoeg vrijheid om nog steeds van alles door elkaar te lezen, al staan de meeste boeken op zolder. Was het een geslaagd thema? Mwoah. Als ik heel kritisch kijk, voldoen slechts 28 van de 70 boeken (precies 40%) aan de voorwaarde. Maar met een iets ruimere blik, kan ik beneden ook definiëren als niet van zolder, waardoor ik ook boeken op mijn E-reader mee kan tellen en zelfs de boeken die ik in 2016 heb aangeschaft, want die las ik voor ze naar zolder gingen. Dan kom ik liefst op 61 van de 70 titels, bijna 90% dus.

Voor komend jaar geen thema. Het is al Maart, ik had een aantal ideeën, maar ben al weer druk aan het lezen. Themaloos jaar dus. Komt vast goed. Doelstelling 2017: 53 boeken en 15.000 bladzijden.

Themaweek 36: Meer boeken

