Tags

, , , ,

Dit is een slechte foto. Het enige doel was om het standbeeld op de foto te krijgen, zelfs dat is niet helemaal gelukt. Maar het is wel de enige foto die ik toen maakte.

Het was best bijzonder om ineens het bordje Cuba te zien staan, terwijl je door het binnenland van Portugal rijdt. En aangezien het vreemd is om wel naar Cuba te gaan, maar dan later Cuba te negeren, zijn we er maar even heengereden. Geen teleurstelling. Het standbeeld van Columbus verwachtte ik niet. Uit mijn hoofd heb ik nu beelden gezien van de goede man in Santo Domingo, Havana, Genua, Recife, Maspalomas en Barcelona. Ik zal er vast wel wat vergeten zijn. Even googelen leert dat er meer dan 600 zijn.

Volgens sommigen werd hij in dit dorpje daadwerkelijk geboren. De discussie zal nog wel even doorgaan.

img_3120

Mooi dorpje trouwens. Prachtig voetbalveld. Een prominent kantoor van de communistische partij. Oude smalle straatjes. Flinke fabriek aan de rand van het dorp. Precies waarop je hoopt.

 

Themaweek 29: Fotooo

