Tags

, ,

Nummer  120
Artiest  The Presidents of the United States of America
Titel  Peaches
Jaar  1995
Wikipedia  Peaches
Website  Number one Fansite
Tekst  AZ Lyrics

Muziek kan belangrijk zijn in het leven van een mens. Je kunt het ook wat luchtiger nemen. The Presidents of the United States of America doen dat. Alleen al de bandnaam geeft aan dat ze zichzelf niet al te serieus nemen. Vele nummers getuigen van hun vreemd gevoel voor humor.

De tekst van Peaches kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Ik begrijp de seksuele ondertoon, maar eigenlijk luister ik gewoon naar een grappig popliedje. Daarbij eet ik al sinds mijn studententijd perziken uit blik. Beter dan de verse variant. Dit zou mijn fruiteetlijflied kunnen zijn.

Leuke band. Geweldig nummer.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify en Deezer.