Tags

, , ,

Dat zaterdag de wisseldag is op elke camping is een gegeven. Dat wij zelf nog twee nachten konden bijboeken, waardoor het gewoon een lekkere uitslaapdag werd, daaraan hebben anderen vanzelfsprekend geen boodschap. Maar dat velen met het vliegtuig hier kwamen had nog een andere consequentie. Rolkoffers. Vanaf de eerste schemering kwamen ze langs. De vertrekkende gasten met hun rolkoffers. Voor mijn gevoel hadden ze het perfect gecoördineerd. Elke paar minuten kwam er een langs. Als de tijdrit in de Tour de France. Allemaal achter aan op de camping beginnen en na drie minuten de volgende die naar de uitgang mocht. Het zal vast zo niet zijn gegaan, maar zo voelde het wel.

Tegen beter weten in blijf ik in bed liggen, ik wil uitslapen. Na een half uur herinner ik me een artikel over klagende Amsterdammers die dankzij AirBNB steeds vaker werden geconfronteerd met rolkoffertjes, op de meest onmogelijke tijden. Toen dacht ik nog dat ze zeurden. Nu begrijp ik ze perfect. Van uitslapen is vandaag geen sprake.

Maar een paar uur later, aan de kant van het zwembad, onder de parasol, nadat ik een paar hoofdstukken gelezen heb, vallen mijn ogen weer dicht. De verloren uurtjes worden meteen gecompenseerd. Geen reden tot klagen dus.

 

Themaweek 9: Italië