Tags

, , , ,

Voordeel van een flinke zomervakantie, je kunt wat meer zien van de Olympische Spelen. Toch kost het mij nog wel eens moeite bepaalde sporten te begrijpen, andere sporten vind ik totaal oninteressant. Maar de Olympische Spelen blijf ik fascinerend vinden, deze week dus een Olympische themaweek.

Als eerste een korte samenvatting.

Te beginnen met de sporten die ik niet begrijp, of waarvan de regels mij onduidelijk zijn: Paardrijden, Hockey, Moderne Vijfkamp, Zeilen, Schieten en Gewichtheffen.

Jurysporten kunnen nooit eerlijk zijn, altijd een reden voor discussie. Jammer. Turnen,
Boksen, Duiken, Paardrijden, Synchroonzwemmen en Trampoline.

Vechtsporten heb ik helemaal niets mee, waarom zou je elkaar de kop inslaan en daar dan trots op zijn? En dan ook nog eens vreemde regels, onduidelijke scores. Meteen afschaffen wat mij betreft: Boksen, Schermen, Judo, Taekwondo en Worstelen.

Dan zijn er nog sporten waarvan ik denk dat ze leuk zijn voor een dagje op de camping, een bedrijfsuitje of vrijgezellenfeestje, maar die ik als topsport niet serieus neem: Boogschieten, Badminton, Kano, BMX, Golf en Tafeltennis.

Dan zijn er een aantal sporten die ik wel als topsport inschat, maar die ik gewoon niet zo boeiend vind om naar te kijken: Voetbal (op de Spelen dan), Zwemmen, Handbal, Roeien en Waterpolo.

Tenslotte de sporten die voor mij de Spelen boeiend maken:Atletiek, Basketbal, Beach Volleybal, Wielrennen, Rugby, Tennis, Triatlon en Volleybal.

Themaweek 5: Olympische Spelen