Tags

, , , , , , , ,

16-024Ivo de Wijs & Theo Danes – Olympische verzen

Theo blijkt de neef van Ivo de Wijs en ook nog eens tienkamper. Samen schreven ze dit boek vol. Door het volume is een poëziebundel bij mij per definitie een tussendoortje. Snel een paar bladzijden, twee of drie keer en het is uit. Soms zelfs in een keer.

Daarom is de kwaliteit niet per definitie minder, soms zelfs omgekeerd. Ik lees boeken van een paar honderd pagina’s die een stuk minder blijven hangen.

Vele sporten komen langs, de versjes zijn soms erg gevat, soms iets te voor de hand liggend.

Citaat:
“Ik zweer je dat ik wel eens lees
Van polsstokkers met hoogtevrees
Maar net zag ik iets ongehoords
Een schoonspringster met plankenkoorts!” (p.39)

Nummer: 16-024
Titel: Olympische verzen
Auteur: Ivo de Wijs & Theo Danes
Taal: Nederlands
Jaar: 2008
# Pagina’s: 72 (5601)
Categorie: Poëzie
ISBN: 978-90-388-9068-5

Meer:
Ivo de Wijs
Theo Danes

Meer sportpoëzie:
Huisdichter Cornelis – Garage West
Peter Visser – Sportgedigtjes van Sylvester Menthol jr
Miel Vanstreels – Rijmend de berg op
Miel Vanstreels – Godsheide
Daan de Ligt – Gedichten uit het ballenhok
Miel Vanstreels – Een bidon met Zen
Miel Vanstreels – Behoedzaam dansen op pedalen

Themaweek 4: Sportboeken