Tags

, ,

Oorspronkelijk: 30 januari 2010

Toen ik net had leren lachen vond ik het vooral grappig als iemand nieste. Vooral mama doet dat heel leuk. En toen ze door had dat ik dat moest lachen, deed ze nog heel vaak ‘Hatsjie’. Komisch hoor.

Maar zoals het gaat in het leven, humor ontwikkel je, dus nu vind ik verstoppertje spelen het allerleukst. Gelukkig heb je er niet zo veel voor nodig. Je neemt een doekje (en die liggen in het hele huis), doet dat over je hoofd en je bent al verstopt. Ik zie dan even niets, maar moet al lachen van de voorpret. Als ik dan het doekje van mijn hoofd trek, zegt papa of mama ‘Kiekeboe’ en dan lig ik echt helemaal dubbel van het lachen.

Vaak speel ik het spel met papa op de bank, nadat ik een flesje heb gedronken. Als ik ben geweest dan geef ik het doekje aan papa en die doet het dan ook over zijn hoofd. Ik hoor hem dan wel praten (“Waar is papa?”), maar ik zie hem niet. Gelukkig weet ik dan dat hij onder het doekje zit, ik kruip langs hem heen of over hem langs en dan pak ik het doekje af. Kiekeboe!

Kiekeboe kun je overal spelen, daarom is het ook zo leuk. Met een slabbetje na het eten, of gewoon achter de bank. Ik verstop me dan achter de zijkant en kijk om het hoekje heen, prachtig. Je moet die gezichten van papa en mama eens zien, helemaal verbaasd. Of soms kruip ik onder de tafel door en verschijn ik ineens aan de andere kant. Lachen!

Ik denk dat ik nog heel vaak kiekeboe blijf spelen, ik vind het echt een leuk spelletje.

 

Themaweek 3: uit de oude doos