Tags

, ,

Nummer  129
Artiest  Billy Idol
Titel  White wedding
Jaar  1982
Wikipedia  White wedding
Website  billyidol.net
Tekst  AZ Lyrics

Billy Idol is een van de weinige artiesten in deze lijst waar ik geen plaat, geen cd, geen bandje van heb. Dit nummer komt wel voor op een verzamelalbum, er zijn best nog een aantal nummers van hem die de moeite waard zijn, maar ik heb niet de indruk dat ik iets mis als ik nooit meer iets nieuw van hem hoor.

Toch is het tegelijkertijd een van de weinige nummers die mijn twaalfjarige ik leuk vond en waar ik nu, decennia later, nog steeds met plezier naar luister. Een controversiële clip, voor die tijd tenminste, een lekker aansprekend deuntje, paar flinke uithalen, rock, maar geen hardrock, ruig, maar geen herrie, White Wedding is een nummer voor de eeuwigheid.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify en Deezer.