Tags

, , ,

CruijffAls voetballiefhebber heb ik op dit blog natuurlijk al regelmatig aandacht besteed aan de grootste voetballer aller tijden, de Betondorper die deze week niet ouder dan 68 jaar mocht worden. De speler die het spelletje ingrijpend veranderde. Die als voetballer en als trainer wereldtop was. Een filosoof. Een orakel. Een sympathieke man. Een idool van voor mijn tijd. Een klein overzicht:

Het prachtige nummer van Maarten van Roozendaal over Cruijff.

De onnavolgbare uitleg van de ruit door Cruijff.

Hij kwam zelfs tijdens de Tour 2013 en 2004 voorbij. Over die ene wedstrijd in september 1983.

Boeken over Cruijff zoals De Amerikaanse jaren, Half 3 deel 2 en Escuchando a Cruyff

Diverse uitgaven van Hard Gras, zoals nummer 87, 57, 104 en 70.

Helaas zag ik hem zelf nooit spelen. Ik zou hem gezien moeten hebben toen ik in 1987 naar Deventer fietste om Ajax gelijk te zien spelen tegen de Eagles. Hij was toen trainer van Ajax.

R.I.P. Johan Cruijff.

