Tags

,

Ook ik ben geen heilig boontje. Ik slip wel eens op een zandweg. Maar ik erger me steeds vaker aan medeweggebruikers die asociaal gedrag vertonen en daar mee wegkomen. U kent het allemaal. Slingerend rijden omdat je geen hands free hebt. Inhalen waar het echt niet kan. Parkeren waar velen er last van hebben. Tijd voor actie. De rijdende rechter begint daarmee, rapporteert over asociale weggebruikers en bedenkt een alternatieve straf. Een officiële straf zal er wel niet inzitten.

Photobucket - Video and Image Hosting

 

Datum: 16-2-2016

Tijd: 20.19 uur

Plaats: Autobaan bij Amersfoort

Dader: Zwarte Fiat (38-RZ-KJ) Uno?

Situatie:
De spits is voorbij, de spitsstrook is dicht, het rode kruis boven die baan is al zichtbaar.

In mijn spiegel is het rustig, ik kan dus van de rechter naar de middelste baan om die vrachtwagen in te halen. Zo gezegd zo gedaan.

Ineens schrik ik me rot, want er vliegt een auto mijn buitenspiegel in. Heb ik iemand afgesneden?

Aan het stuur iemand die vindt dat je asfalt volledig moet benutten. Dat rode kruis op die linkerbaan is voor anderen, niet voor hem. Het lag dus niet aan mij, niet alleen reed deze meneer veel te hard, hij rijdt op een baan die gesloten is.

Hij vliegt langs mij en langs twee voorgangers, voordat hij ook naar de middelste baan wisselt.
Straf: Op een circuit verplicht rondjes rijden met een 3d bril op in een auto met snelheidsbegrenzer, terwijl de coureurs aan het trainen zijn en links en rechts er langs zullen schieten. Keer op keer.