Tags

, , ,

Logo ReadingIn het afgelopen jaar heb ik 65 boeken gelezen, in totaal 13.238 bladzijden. Dat is 1 boek minder dan vorig jaar, maar nog steeds 13 meer dan de doelstelling. Bijna 1200 bladzijden minder dan vorig jaar, ruim 1700 onder mijn doelstelling.

Het thema van 2015 was herlezen. Dit is slechts gedeeltelijk geslaagd. 31 van de boeken die ik las waren herlezingen, net iets minder dan de helft. Qua bladzijden ruim meer dan de helft, bijna 7500 bladzijden. Het idee was leuk, de boeken die ik herlas waren ook bijna zonder uitzondering erg goede boeken. Dat is natuurlijk ook logisch, waarom zou je een slecht boek herlezen?

2016 is reeds begonnen, natuurlijk heb ik de eerste boeken al gelezen, het thema is dit jaar ‘boeken die beneden staan’. Dit zijn een aantal boekenkasten met vooral Engelstalige boeken, reisboeken en wat boeken die over muziek, theater gaan, maar ook een doosje met boeken dat weg mag. Benieuwd of ik met dit thema een hoger percentage ga halen dan vorig jaar.

