Tags

, , , , , ,

15-041Evert van Wijk – Ivars blog & Speelveld

Een langlopende blogvriendschap heb ik met Evert. We lezen elkaars blog, geven een enkele keer commentaar, denken over vele dingen vergelijkbaar en houden van schrijven. Evert heeft iets meer vrije tijd dan ondergetekende, hij bood zich aan als proeflezer voor mijn later te publiceren boek. En dat deed hij geweldig. Snel, gedetailleerd, geen foute komma ontging hem.

Omdat ik zijn blogjes en korte fictie al eens gelezen had, was ik ook nieuwsgierig naar zijn langere schrijfsels. Hij mailde het me, met het verzoek eens kritisch te lezen. Het duurde even tot het zomervakantie was en ik er echt voor kon gaan zitten. Eerst ‘Ivars blog’, later ook ‘Speelveld’. Ik zou het niet netjes vinden om hier deze boeken nu al te bespreken. Misschien komt er een uit binnenkort, mijn ervaring bij Boekscout gaf ook Evert de inspiratie om het te proberen. Nog voordat het gepubliceerd is spoilers op het internet hoort natuurlijk niet.

Daarom sluit ik met de conclusie dat ik met veel plezier beide boeken heb gelezen en benieuwd ben naar de definitieve versie.

Update: Onder de naam Hilde van der Ven verschijnt ‘Dame-eindspel’ binnenkort. Het is de aangepaste versie van het hier genoemde ‘Speelveld’.

Nummer: 15-041
Titel: Ivars blog
Auteur: Evert van Wijk
Taal: Nederlands
Jaar: 2008
# Pagina’s: 585 (7710)
Categorie: Fictie
ISBN: nvt

Nummer: 15-049
Titel: Speelveld
Auteur: Evert van Wijk
Taal: Nederlands
Jaar: 2008
# Pagina’s: 394 (10367)
Categorie: Fictie
ISBN: nog niet van toepassing

Meer:
Blog
Verhalen
Website

Themaweek 4. Meer boeken