Tags

, , ,

OverstappenSinds de invoering van de OV-chipkaart, een idee waar ik in principe voor ben, erger ik me steeds vaker aan wat er allemaal mis is in OV-land. Een themaweek vol ergernissen.

Zelfs op mijn werk mag ik niet meer zeggen dat ik van A naar B ben gereisd, ik moet het aantonen via het overzicht van de OV-chipkaart die op mijn naam staat. Ik mag geen kaartje halen bij de Kruidvat of Blokker of aantonen dat ik op het afgesproken tijdstip bij de vergadering aanwezig was, het moet via het officiële systeem, anders ‘accepteert de belastingdienst het niet’. Meereiskorting, groepskortingsmogelijkheden, allemaal worden ze genegeerd, het moet zoals de belasting het zegt. Maar als ik kilometers declareer mag het wel. Dus met de auto is er bijna geen controle, behalve dan of ik het juiste aantal kilometers heb ingevuld, maar met de trein moet je in het vreemde dysfunctionele systeem mee, anders kun je naar je geld fluiten.

Drie keer raden hoe de meeste mensen kiezen als ze voor het werk ergens naar toe moeten.

