Tags

,

OverstappenSinds de invoering van de OV-chipkaart, een idee waar ik in principe voor ben, erger ik me steeds vaker aan wat er allemaal mis is in OV-land. Een themaweek vol ergernissen.

Nog niet zo lang geleden liep ik naar het station om een trein te pakken naar mijn werk. Ik gooide wat munten in het apparaat, of pinde het gevraagde bedrag en kreeg een kaartje. Een handeling en ik kon van en naar mijn werk. Nu moet ik daarvoor acht handelingen doen: inchecken ’s ochtends, in – en uitchecken bij het overstappen en uitchecken als ik ben aangekomen. ’s Middags precies hetzelfde maar dan omgekeerd.

Het is zelfs zo omslachtig dat de aansluiting die ik normaal gesproken meestal haalde, na invoering van dit systeem vaker niet dan wel gehaald werd. Staande in de rij voor de sensoren op het perron, rijdt de volgende trein vast weg. Dus niet alleen heb ik veel meer handelingen (toename van 700%), ook duurt mijn reis daardoor langer.

