Tags

, , , ,

15-040Collectief Slachthuis – Klotegedichten 2

Het collectief woonde volgens mij in een studentenhuis. Of waren in ieder geval studievrienden. Of zoiets. Ooit begon ik via mijn LiveJournal (mijn Engels blog voordat ik in het Nederlands schreef) de community ‘Silly poetry’. Dit om tegengas te geven aan al die gekwelde miskende dichters die het internet al in de begindagen vervuilden.

Medestanders herkende ik een paar jaar later in deze drie heren. Ook zij namen het leven in het algemeen, maar de poëzie in het bijzonder niet al te serieus. Dat was soms grappig, dan weer flauw. Vaak erg matig, maar toch ook soms ineens briljant.

Hun verzamelbundel stond al jaren op mijn harde schijf toen ik eindelijk besloot om het maar eens op de net verkregen E-reader te zetten. En tijdens de vakantie, telkens even tussendoor, las ik een paar bladzijden. En dus had ik het een paar dagen later uit.

Twee voorbeeldjes dan maar:

Hartleers

“Dat gebeurt me
geen tweede keer”
dacht hij,

toen ze voor
de derde maal
voorgoed vertrok

Sollicitatiegesprek

Waarom
ik
callgirl
wil worden?

Ik ben
graag
onder
de
mensen

Nummer: 15-040
Titel: Klotegedichten 2
Auteur: Collectief Slachthuis
Taal: Nederlands
Jaar: 2012
# Pagina’s: 105 (7125)
Categorie: Poëzie
ISBN: 978-1-4710-2944-8

Meer:
Klotegedichten.nl
David Kunz
Just a little sin
Dirrik (Twitter)
klotegedichten (twitter)