Tags

, , , , ,

bron: wijzewoordenislam.blogspot.nl

bron: wijzewoordenislam.blogspot.nl

Toen ruim veertien jaar geleden een flink aantal terroristen besloten om een aantal vliegtuigen te kapen en de Verenigde Staten een lesje te leren, had de wereld een probleem. Vooral de VS. 28 van de 29 daders kwamen uit Saudi Arabië, maar dat was een handelspartner, een stabiele factor in het midden oosten. De belangen waren te groot, die kon je niet terugpakken. Wraak werd dus genomen op landen die er niets of weinig mee te maken hadden. Iraq en Afghanistan werden het slachtoffer van de geldingsdrang van de Amerikanen en daarmee de rest van de NAVO.

Ondertussen is de wereld in een nieuwe koude oorlog belandt, een oorlog tussen twee religies, zo wordt het tenminste verkocht naar buiten. Nu zie ik me zelf niet als partij in deze, maar mijn premier (ook al heb ik hem niet gekozen) verklaart dat we in oorlog zijn. Alsof het bombarderen van willekeurige steden in Syrië ervoor zorgt dat het aantal extremisten in London, Parijs, Brussel en Amsterdam vermindert.

Sterker nog, het werkt omgekeerd. De terroristen van nu zijn de kinderen uit 2001. Zij zagen bommen uit de lucht vallen en besloten wraak te nemen. Die wraak nemen ze nu. De bommen van nu zorgen er dus nu voor dat ook onze kinderen in 2025 en later verzekert zijn van terroristen. De Franse journalist Nicolas Henin werd liefst tien maanden gegijzeld door IS. Hij zegt het ook: bombarderen is de slechtste oplossing.
Ik riep het al vorige maand, ik herhaal het nu weer. Liefde is de enige remedie.

Nu nog de politiek overtuigen…

