Tags

, ,

9789402219302_covSinds een paar jaar neem ik Suus mee naar de boekhandel tijdens de kinderboekenweek. Ze mag dan zelf een boek uitzoeken, soms kies ik er ook nog een uit. Vind ik een mooie traditie. het kinderboekenweekgeschenk gaat de boekenkast in, daar is ze nog te jong voor.

Na lang aarzelen koos ze een boek uit. we liepen naar de kassa. Bij het afrekenen werd ik op de schouder getikt. “Kunt u even signeren?”, klonk het. Het duurde een paar tellen voor ik het doorhad. Iemand had mijn boek achter in de winkel gevonden en trof toevallig de schrijver bij de kassa aan. Een bekende. Goor is klein. Grappig.

Aangezien de Nobelprijs voor literatuur iets te hoog gegrepen zal zijn, wil ik nog een ding zien gebeuren. Lijkt me geweldig. In de trein iemand zien zitten die mijn boek leest. Iemand die ik niet ken. Iemand die mij niet kent. Ik droom nog even verder.

p.s. mocht je het nog niet weten, mijn boek heeft een eigen Facebookpagina. En bestellen is natuurlijk ook nog altijd mogelijk.