Tags

, , ,

imageToen ik nog wat kleiner was, ging ik altijd meteen naar papa en mama als ik wakker werd. Soms kroop ik dan tussen ze in, lekker warm in het midden van het grote bed. Maar eigenlijk wilde ik meteen naar beneden. Spelen. Televisie kijken. Op de iPad. Maar niet alleen. Dus moest papa of mama mee naar beneden. Vooral in het weekend vonden ze dat vervelend, want dan wilden ze uitslapen. Maar meestal gaat mama op zaterdag wel mee naar beneden, papa op zondag, want dan moet hij toch voetballen.

Nu ik wat groter ben, durf ik wel alleen naar beneden. Kunnen papa en mama lekker uitslapen. Wat nog leuker is, is dat ik als ik alleen ben stiekem een koekje of een snoepje kan pakken. Of twee. Of drie. Of…

Maar die papiertjes moet ik dan wel verstoppen, anders zien ze dat ik stiekem heb gesnoept. In de prullenbak valt het op, dus moet ik een andere plek kiezen. Mama heeft een hele grote mand met heel veel tijdschriften. Daar kan ik de papiertjes mooi bij instoppen. Een beetje naar beneden drukken, dan zien ze dat vast niet.

Dus tegenwoordig als ik wakker word in het weekend, steek ik mijn hoofd even om de deur van de slaapkamer om te zien of ze nog slapen, ik zeg nog even ‘Slaap maar lekker uit’ en ga dan lekker alleen naar beneden.

Laatst waren ineens alle papiertjes uit de mand weg. Gek. Maar papa en mama hebben niets tegen me gezegd, dus het zal wel goed zijn. Ze hebben vast niets door…