Tags

, , , ,

IMG_2577Deel van opvoeden is een kind het verkeer uitleggen. Vooral op vakantie in de grote stad heb je daar veel aanleiding voor. Uitkijken met oversteken, ook op de tram letten. De trambaan is geen trottoir. Maar wat deze mevrouw daar deed, daar had ik geen verklaring voor.

Het was geen wandelstok, meer een stok gevonden in het bos. Als het bos niet zo ver van het centrum van Marseille zou liggen, was dat mijn verklaring geweest. Met volle overtuiging slaat ze met die stok op de trambaan. Drie, vier, vijf keer. Nog een paar keer. In de verte komt een tram aan. Ik ben benieuwd. Met een hand hou ik mijn dochter terug, terwijl zij me vraagt waarom die mevrouw dat doet. Naar waarheid antwoord ik haar dat ik geen idee heb.

Dan heeft de oude vrouw er genoeg van. Voordat de tram zelfs maar in de buurt is, houdt ze op met slaan en steekt de straat over. Alsof er niets gebeurd is.

Wij lopen ook maar verder. Alsof er niets gebeurd is.