Tags

, , , , , ,

Screen Shot 2015-09-20 at 20.36.22Afgelopen vrijdag mocht ik over mijn boek vertellen bij de regionale omroep, RTV Oost. Anderhalve week voordien was er al gefilmd tijdens de les Topografie op school, die beelden werden tijdens het interview kort getoond.

Ruim op tijd was ik bij de studio. In de kantine mocht ik wachten tot ik naar de studio zelf werd gebracht. Velen vroegen me of ik zenuwachtig was, maar daar merkte ik eigenlijk weinig van. Het was geen wedstrijd, geen quiz, geen examen. Ik zou vragen gaan beantwoorden over mijn boek. Aangezien ik de laatste twee jaar vrij veel tijd heb gestoken in dat boek, kon ik me niet voorstellen dat er vragen zouden komen die ik niet kon beantwoorden.

Presentatrice Karen Eshuis heeft zelf ook erg veel van de wereld gezien, dat praat eenvoudig. Dat ik meerdere collega’s van haar ook ken en dat haar broertje ooit kort een collega van mij was, helpt ook.

Screen Shot 2015-09-20 at 20.37.23In de uitzending ging het goed. Vele complimenten van (mij bekende) kijkers. Zelf ontdekte ik nog een foutje, maar die ga ik natuurlijk niet verklappen. Is waarschijnlijk niemand opgevallen. Na de uitzending moesten we een vraag nog twee keer overdoen, ‘toneelstukje spelen’ noemden ze dat. Geen probleem, dat doe ik elke dag.

Leuke ervaring, mooie gelegenheid om mijn boek onder de aandacht te brengen van een groter publiek. Benieuwd hoeveel mensen keken. Nog benieuwder hoeveel mensen nu besluiten mijn boek aan te schaffen.

Mocht je, ondanks de vele berichten op social media afgelopen weekend, nog niet gekeken hebben, dit kan nog steeds via de site van RTV Oost.

