Tags

, , , , , ,

IMG_2731Drie weken geleden kwam mijn boek uit. Daar was, en ben ik nog steeds, trots op. Maar alleen uitkomen is niet genoeg, het wordt pas leuk als mensen daadwerkelijk het boek aanschaffen én lezen. Daarvoor moet je flink promoten.

Boekscout stuurt een mailing naar diversen en een persbericht naar de boekhandels en regionale pers. Het eerste wat ik daarvan zag was het ‘Deldense krantje’ dat tegenwoordig als Hofweekblad door het leven gaat. Zij hadden het persbericht bijna integraal overgenomen. En dan blijkt dat velen dat blad goed lezen. Op een verjaardag had iemand het artikel uitgeknipt, een ander vertelde me dat de lokale boekhandel het had uitgeknipt en opgehangen, weer een ander ging online op zoek nadat ze het hadden gelezen.

Afgelopen zaterdag was ik te gast bij Hofstreek FM. In het wekelijkse praatprogramma over politiek en nieuws mocht ik mijn boek promoten. Na een vertegenwoordiger van Vluchtelingenwerk en voor een lokale politicus werd ik een dik kwartier aan de tand gevoeld door de presentatoren Robert en Marinus. Ik heb de kijk- en luisterdienst nog niet gehoord over het aantal luisteraars, maar ik ben benieuwd. Het was niet de eerste keer dat ik er zat, maar wel een leuke ervaring.

Themaweek Boekpromotie