Tags

,

Jaren geleden maakte ik een mailadres aan om foto’s naar toe te sturen, na een werkweek. Alle leerlingen die meegingen konden mij dan mailen, ik verzamelde de foto’s en publiceerde ze op een site. Iedereen blij.

Daarna gebruikte ik het mailadres nog een keer voor een schoolopdracht, daarna jaren niet. Toch keek ik nog een keer in de inbox, een jaar of wat later. Deze jongedame mailde me deze foto.

010

Ze was niet mee op die werkweek. Ze zat nooit in mijn klas. Ze schreef er niet bij waarom ze deze foto mailde. Het was het begin van een reeks foto’s. Allemaal van verschillende adressen, soms met wat tekst, nooit duidelijk waarom ze mij mailden.

009007006

 

 

 

 

 

Een afstudeerfoto, groepsfoto’s. Ze lijken me uit Midden-Amerika te komen. Maar het zou ook Brazilië kunnen zijn. Tenminste, dit shirt is van een club uit dat land.

004

 

 

 

In de loop der jaren werden de foto’s vager. Zoals deze:

003002001

 

 

 

 

 

Om de paar maanden een enkele foto. Het wordt zo langzamerhand een bron van vermaak. Niet alleen portretten overigens. Dit lijkt mij straatkunst, ik zou er graag naar toe willen:

008

Kent iemand een van de geportretteerden? Weet iemand wat ik met de foto’s moet? Of gewoon doen wat ik nu doe, eens per kwartaal kijken of er nog wat binnen is gekomen…

Zomerthemaweek 4: Fotooo