Tags

, , , ,

Over het invullen van een tourspel heb ik al eerder geschreven (hier en hier), maar het verandert de laatste jaren flink. Eigenlijk hanteren de meeste deelnemers dezelfde tactiek. De avond voor het invullen een paar websites opzoeken, wat wielerfora bekijken en bij wat kenners navragen. Dat levert dan een lijst op die niet meer veel afwijkt van de andere deelnemers. De verschillen zijn kleiner geworden.

Mijn tactiek is slechts een klein beetje afwijkend. Ik neem ook zoveel mogelijk informatie tot me, maar ga dan zelf de hele deelnemerslijst door en selecteer mogelijke renners. Meestal een stuk of 40, 50. Dan schrap ik een paar voordehand liggende namen en dan moeten de laatste keuzes gemaakt worden. Van 28 naar 25 is het zwaarst.

Na de tweede etappe vulde ik de punten in, maar keek tussendoor ook even welke renner vergeten was door wie. Tot mijn grote verbazing blijkt Greipel door een handvol deelnemers vergeten. Wie is er zo dom? De eerste naam die ik tegenkom, ben ik zelf. Ik? Waarom heb ik Greipel niet? Ik pak meteen mijn eigen formulier, het zal wel een tikfout zijn. Niet dus. Mijn oorspronkelijke lijst opgezocht, Greipel was niet doorgestreept. Ik heb gewoon vergeten om de Duitse sprinter in mijn eerste selectie op te schrijven. De Tour is nog geen 25 uur oud, nog meer dan drie weken te gaan en ik weet nu al dat deze editie van de Tourtoto weer mislukt is. Nog nooit zo vroeg.

Of het ouderdom is, vergeetachtigheid of gewoon pech, ik heb geen idee. Feit is wel dat ik twintig jaar geleden vaak meespeelde voor de winst. Dat ik tien jaar geleden met een veilige lijst wist dat ik in de top tien zou eindigen, maar dat de laatste jaren een hoge klassering uitzondering is. Ik ben gewoon niet meer zo goed. Ik weet gewoon niet meer zo veel van de sport. Ik eindig gewoon standaard in de middenmoot.

Ouderdom komt met gebreken…

Zomerthemaweek 1: Tour de France