Tags

, , ,

museum broken relationshipsWie bedenkt het? Hoe kom je op het idee? Ik hoop dat ik er nooit wat naar toe hoef te sturen, maar vind het idee geweldig. Een onderwerp waar je niet snel op komt als je een museum wil beginnen. Of andersom, als het je overkomt, is een museum niet een logische reactie. Toch bestaat het. Het Museum of Broken Relationships. Je moet er wel voor naar Zagreb reizen, in Kroatië dus. Of er een correlatie bestaat tussen de plek en het onderwerp is mij nog niet duidelijk.

Wel begreep ik dat het aanslaat. Dat er mensen van over de hele wereld dingen opsturen voor het museum. En dus dat er geregeld een nieuwe tentoonstelling is. Gaat je relatie dus uit, kom je in je huis nog dingen tegen die van je ex waren, gooi het dan niet weg, maak het niet kapot, maar stuur het naar Zagreb. Het wordt ineens kunst…

mbr tuinkabouterOp Tumblr al een mooi overzicht van een aantal objecten. De potloden zijn mooi. De pruik vind ik erg bijzonder. Mocht ik ooit in Zagreb zijn, dan denk ik dat een bezoekje wel op het programma staat. Ik zou zelf overigens niet zo snel iets kunnen bedenken dat ik in huis kan tegenkomen en dat in aanmerking zou komen voor de expositie. Goed teken denk ik.