Tags

, , , ,

Nummer  162
Artiest  An Pierlé
Titel  As sudden tears fall
Jaar  2002
Wikipedia  An Pierlé
Website  anpierle.be
Tekst  Songtextemania

Regenachtige zondag. Geen wielrennen, geen voetbal. Verveeld zap ik. Ineens blijft mijn duim steken. Een concert op Canvas, de Vlaamse zender. Een meisje achter een piano. Klassieke instrumenten er om heen. Het klonk geweldig. Ik moet zoeken naar de naam van het meisje, hoe heet ze?

An Pierlé genoot een klassieke opleiding, maar weet geweldig de brug te slaan tussen klassiek en modern. Ze kan het publiek betoveren. Ze zingt mooi. Ze is een geboren muzikante.

Haar doorbraak was een pianoversie van Tubeway’s Army Are Friends Electric?. Live speelt ze meer bijzondere covers. In Nederland is ze volgens mij niet echt bekend. Met moeite vond ik destijds een CD van haar.

Maar ze is zo’n talent, ze hoort in deze lijst.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.

