Tags

, ,

Nummer  163
Artiest  Warren Zevon
Titel  Werewolves of London
Jaar  1978
Wikipedia  Werewolves of London
Website  Official site
Tekst  Lyrics.wikia

Kid Rock’s hit All Summer Long kan ik niet beluisteren, zonder dat ik er doorheen wil huilen. Howling like a wolf, bedoel ik natuurlijk. Niet Lynnard Skinnard maar Warren Zevon legde de basis voor de zomerhit.

Er zijn van die artiesten waarvan je te laat door hebt dat je veel meer van ze had moeten aanschaffen. Zevon is daar het perfecte voorbeeld van. In 1987 kwam het album Sentimental Hygiene uit. Veel naar geluisterd. Erg veel mooie nummers. Maar het mooiste nummer van Zevon is toch onderstaand liedje. Ook te vinden in mooie live-versies met band, maar ik vind de kale simpele versie met de bepalende piano het mooist.

Warren Zevon schreef met Hit Somebody (the Hockey song) een van de mooiste sportliederen ooit.

In zijn laatste jaren was hij vaste invaller in de show van David Letterman. Ik keek wel eens. Hij paste er niet, maar tegelijkertijd was hij er op zijn plek. Hij was al ziek toen hij aan zijn laatste album begon. The Wind werd een topplaat. Hij heeft nog net meegemaakt dat het album uitkwam, maar overleed kort daarna. De vijf Grammy’s die het album won, kreeg hij dus postuum. Het veel te vaak gecoverde Knocking on heaven’s door, klonk eindelijk eens zoals het hoorde op The Wind.

Dus met dank aan Warren: Enjoy every sandwich!

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.