Tags

, , , , , , , ,

Kunstgras krantEen van mijn Blogbroeders is eigenlijk een blogzuster. Ze schrijft prachtig. Alleen weten veel mensen dat nog niet. Zo heeft ze het over Transfergeruchten, bezocht ze Vivianne Miedema (de toekomstige ster van het internationale vrouwenvoetbal) in zuid Duitsland en moest ze in de trein aan haar moeder denken. Maar het mooiste stukje dat vorig jaar in blogland verscheen, gaat over het schrijven zelf. Annemarie was aan het dagdromen bij de visboer.

En dat laatste vind ik prachtig. Dagdromen, om daarna eens te bedenken of je een droom kunt laten uitkomen. Haar eigen blog heet niet voor niets dromenjager. Haar nieuwe droom is eigenlijk niet eens een wilde. Ze wil komende zomer naar Canada. Lijkt mij ook wel leuk trouwens, maar ik beweer al jaren dat ik pas naar dat land ga als ik met pensioen ben. Mijn droom duurt nog even dus. Maar Annemarie wil als journalist naar het WK voetbal voor vrouwen. De Nederlandse voetbaldames hebben zich voor het eerst weten te plaatsen, daar moet dus over geschreven worden. Gek genoeg hebben de meeste kranten dat nog niet door. Die zullen dus wel voor de televisie zitten en ANP-berichtjes kopiëren. Het Parool heeft gelukkig besloten om Annemarie voor ze te laten schrijven.

Maar als freelancer heb je dan wel een probleem. Van drie columns en wat wedstrijdverslagen kun je de reis niet bekostigen. Nu doet ze dus een beroep op de voetballiefhebber en vraagt om een kleine bijdrage. Crowdfunding dus. Als tegenprestatie krijg je dan een nieuwsbulletin in je E-mail. Kun je het WK dus beter volgen dan wie dan ook in Nederland. En als we allemaal een kleine bijdrage geven, vele kleintjes maken een grote, maken we een droom waar voor een getalenteerde schrijfster en steunen we indirect de voetbalvrouwen ook nog een beetje. Doen!

p.s. Annemarie was ooit hoofdpersoon in de prachtige documentaire ‘De benen van Marc Overmars‘. Kippenvel.