Tags

, ,

Ook ik ben geen heilig boontje. Ik heb staand voor het rode stoplicht wel eens een appje gelezen. Maar ik erger me steeds vaker aan medeweggebruikers die asociaal gedrag vertonen en daar mee wegkomen. U kent het allemaal. Slingerend rijden omdat je geen hands free hebt. Inhalen waar het echt niet kan. Parkeren waar velen er last van hebben. Tijd voor actie. De rijdende rechter begint daarmee, rapporteert over asociale weggebruikers en bedenkt een alternatieve straf. Een officiële straf zal er wel niet inzitten.

foto-2

 

 

 

 

 

Datum: 12-4-2015

Tijd: 12.15 uur

Plaats: Provinciale weg tussen Goor en Hengelo

Dader: Rode Peugeot 106 (77-ST-PK)

Situatie:
Een rustige zondag, het is mooi weer. Je verwacht veel zondagsrijders, niets aan te doen.

Wat niet in de verwachting was, is de jongedame die voor ons rijdt. Ze is met alles bezig, behalve met de weg. Haar berichtjes moeten gelezen worden. Haar haar moet goed zitten. Een appel gegeten worden. O ja, tussendoor moet ze ook nog sturen.

Haar asbak is vol. Tenminste, ik neem aan dat niemand zo maar een peuk uit het raam gooit. Ook al belanden er negen miljard peuken per jaar in de natuur, laten we positief blijven, het zal per ongeluk zijn. En ach, het valt ook best mee. Na twee jaar is die peuk al weer weg, de afbraaktijd van een leeg blikje is een stuk langer.

Ik heb niet de indruk dat het de juffrouw aan het stuur van de Peugeot interesseert. En dat is misschien wel het grootste probleem.

Straf: Een middagje zwerfie rapen. Oranje hesje aan, drukke weg en er dan voor zorgen dat de berm schoon wordt. Benieuwd of de volgende peuk ook buiten de asbak belandt?