Tags

, ,

Nummer  169
Artiest  Stranglers
Titel  Golden Brown
Jaar  1981
Wikipedia  Golden Brown
Website  Stranglers information site
Tekst  Genius

Het is een simpel riedeltje, maar je krijgt het niet uit je hoofd. Ik zat nog op de lagere school toen de single uitkwam. Heb het vast gehoord, maar veel indruk maakte het nog niet op de Normaal-fan die ik toen was.

Later, jaren later, had ik door dat The Stranglers een goede band waren. Te veel eer om mezelf fan te noemen, maar ik waardeer vele nummers die ze maakten ten zeerste. Dit nummer natuurlijk het meest. Herkenbaar, onlosmakelijk en verslavend.

Pas nog veel later had ik door waarover het nummer ging. Bewust dubbelzinnig ook nog eens. Mooi. Mijn waardering werd er niet minder door. Klassieker.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.