Tags

, , ,

Nummer  170
Artiest  Kristin Hersh
Titel  Your ghost
Jaar  1994
Wikipedia  Your ghost
Website  Official site
Tekst  Lyricsmode

Begin jaren negentig was R.E.M. een van mijn favoriete bands. Ik had ze live gezien op Pinkpop, ze braken wereldwijd door, mochten Unplugged bij de enige muziekzender spelen. Toen zanger Michael Stipe de producer bleek te zijn van het solodebuut van Kristin Hersh, wilde ik dit natuurlijk ook horen. Ik had wel eens gehoord van the Throwing Muses, haar band, maar kende er niet echt iets van.

Op de eerste single van Hips and Makers zong de producer ook nog eens mee op de achtergrond. Prachtig.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik daarna eigenlijk nooit meer heb gezocht of geluisterd naar iets anders van Kristin Hersh. Een one-hit wonder in deze lijst dus.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.