Tags

, , , , , , , ,

Als kind was ik gek op de cijfertjespagina van de Voetbal International. Welke speler was het beste bij dat middenmootduel dat zondag niet werd uitgezonden door Studio Sport? Hoe deed de scheidsrechter het bij Roda JC – Helmond Sport? Wat was de amusementswaarde van Sparta – FC Utrecht? Elke woensdag zat ik weer te studeren op de statistieken, de gemiddelde amusementswaarde per club hield ik zelf bij, die kwam nooit terug aan het eind van het seizoen namelijk.

Onlangs moest/mocht ik een paar dagen naar Spanje voor mijn werk. Ik was te laat om de goals te zien van De Vrij en Klaassen. Maar ik kon wel mooi de volgende dag de sportkranten kopen. Al snel viel me iets op.

foto 1foto 2

Waar de Marca behoorlijk slechte cijfers uitdeelde, bleken de cijfers die Sport gaf een stuk hoger. In Madrid vonden ze Depay de enige Nederlander die een 7 waard was, terwijl in Barcelona liefst 9 spelers (en twee invallers) dat minimaal haalde. Huntelaar kan bij de krant van zijn oude club weinig goeds doen en was samen met Cesc de slechtste van het veld: een 4. In Catalonie zien ze dat toch anders, liefst drie punten meer voor de spits en hun oud-speler was ook een van de weinige Spanjaarden die wel een voldoende haalde.

Laten we het er maar op houden dat verschillende mensen verschillende dingen zien. Maar zouden ze ook de toeschouwers zelf geteld hebben?