Tags

, ,

Nummer  172
Artiest  Tim Hardin
Titel  How can we hang on to a dream
Jaar  1966
Wikipedia  How can we hang on to a dream
Website  Songsinger.info
Tekst  Lyricsfreak

Het komt in deze lijst slechts een keer voor: Een nummer van een artiest waar ik bijna niets over weet. Sterker nog, ik weet dat de goede man Tim Hardin heet en dit prachtige nummer schreef. Ik ken geen andere nummers van hem. Ik weet niets over hem. Ik ken het verhaal achter het nummer niet.

Dus, al schrijvend kom ik er achter dat het nummer al van voor mijn geboorte is. Dat het gecoverd is door diverse bands, zoals door Fleedwood Mac. Dat Hardin niet oud is geworden, kort na zijn 39e verjaardag stierf hij aan een overdosis heroïne. Dat dit nummer al vele jaren in de top 2000 staat.

Maar eigenlijk weet je dan alleen feitjes. Dit nummer is zoveel meer. Dit moet je voelen, op je in laten werken. Huis leeg. Muziek aan. Ogen dicht. Hoofd achterover. Luisteren. Dan nog zal het bijna volledig langs me heen gaan, maar ik heb het idee dat ik het voel. En als muziek dat met je doet, dan moet het wel een geweldig nummer zijn.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.