Tags

, , , , , , ,

Deze week overleed de beste voetbalcommentator van Nederland op 81-jarige leeftijd.

Als eerbetoon vandaag, met dank aan de Hugo Walker fanclub, een lijstje van zijn mooiste uitspraken, als Hugo commentaar had mogen geven bij andere sporten. In 1998 stonden een aantal van deze al eens in een column van mij in het clubblad van mijn clubje.

SCHAATSEN

Komt die tussentijijijijd..nou, dat had toch wat beter gekund

Zjannie Romme, goeie schaatser is dat toch

Starter toch, dat is toch met twee maten meten!

Start je goed, dan heb je een goeie openingstijd

Tijd voor een wissel, zou je zeggen

Een half rondje voorsprong, vind het eerlijk gezegd wat geflatteerd..

BILJART

Komt die stoot!

De witte gaat tegen de rodeeee.. nee eromheen

Blomdahl..zelf afmaken!

Moet kunnen die bal

Driebandertje denk ik

Via de band lijkt mij de beste oplossing.., maar dit is natuurlijk ook niet slecht

Tijd voor een krijt zou je zeggen

Laken is vochtig, bal rolt dooor.. ja, een carambool!

En dan houden we ermee op hier in Zundert

In feite technisch goed biljart hoor

Effe krijten…

Ceulemans jongen.. doe dat nou niet

Caramboooool!!!

Wil die bal dun raken, doet dat ook

Had in feite een carambool moeten zijn

Moet stoten.. doet dat ook

Krijgt ie applaus voor

Zo’n bal hadden u en ik nog gemaakt

Via de rode bal, is dat wel verstandig jongen?

Had in feite via rood moeten spelen natuurlijk

Gaan we kijken of ie een goede stoot in huis heeft…heeft ieeeee!

Die bal moet je trekken

TENNIS

En dan houdt Sampras ermee op hier op Wimbledon

3 0 in sets, Vind het eerlijk gezegd wat geflatteerd

Tijd voor nieuwe ballen zou je zo zeggen

Komt die smash!

En dan gaan we aan de thee hier op Roland Garros

Had in feite moeten smashen

Dan staat Haarhuis verkeerd opgesteld

U en ik kunnen toch zien dat die bal in is

Goed geserveerd…punt

Die bal moet je met slice spelen…maar dit is natuurlijk ook niet slecht

Mooie spreidiiiing!

Snelle loper is dat toch, die Chang

Goede smash van die 27 jarige drievoudig Wimbledon winnaar…Pete Sampras, daar hebt u ‘em

Referee, die bal is in natuurlijk

Formule 1

Jongens, roken tijdens een pit stop…. dat kan toch eigenlijk niet

En dan houdt Verstappen er alweer mee op hier in Brazilië

Tijd voor een bandenwissel zou ik zo zeggen

Schumachertje, Schumachertje…, zelfs u en ik hadden Villeneuve zien aankomen

Verstappen.. wil links passeren.. Grindbak,.. tjonge

Inhalen… Gaat ie halen denk ik.. Neee

Geef je gas dan ga je hard

