Tags

, , , , ,

Nummer  173
Artiest  The Wonder Stuff
Titel  Sleep Alone
Jaar  1991
Wikipedia  Never Loved Elvis
Website  Official website
Tekst  Songlyrics

Toen ik in 2001 een auto kocht om dwars door Australië te rijden, had ik wat muziek nodig. Ik kon moeilijk een hele collectie meenemen in mijn rugzak, dus mijn keuze was beperkt. Ik moest dus op zoek naar wat cassettebandjes. De radio in Australië is al niet bijzonder, grote delen van het land heb je zelfs geen ontvangst. Uren stil in een auto zitten in je eentje is dan wel erg saai. Maar omdat het budget natuurlijk ook beperkt was, ging ik op zoek in de opruimingsbakken van Pawn shops. Veel nieuwe muziek kom je daar niet tegen. Maar uiteindelijk slaagde ik redelijk, had een dozijn bandjes die me de hele reis van 17.000 kilometer hebben begeleid.

Onbetwiste topper in dit stapeltje was het album Never Loved Elvis van een bandje dat ik wel kende, maar waar ik eigenlijk nooit echt naar geluisterd had. The Wonder Stuff was een stuk beter dan ik voordien doorhad. Vele leuke liedjes stonden op het bandje, vrolijke popmuziek, soms met een boodschap er door heen (Maybe (and share my thoughts with the world)), dan weer een goede cover (That’s entertainment), het enige nummer dat ik al kende (The size of a cow) en dus dit nummer op 173. Viool, goede melodie. Niks mis mee.

En toch heb ik nadien nooit meer verder gezocht naar de band. Zou ik alsnog moeten doen.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.