Tags

, , , , ,

Nummer 175
Artiest Gorillaz
Titel Clint Eastwood
Jaar 2001
Wikipedia  Clint Eastwood
Website  Official site
Tekst  Vagalume

Goede band? Mwoah. Goed nummer? Zelfs dat betwijfel ik. Maar het verslavende deuntje blijft zo lang in je hoofd zitten, dat kan niet slecht zijn. Damon Albarn, de grote man van Blur, moet die band als een keurslijf hebben gevoeld. Iets totaal anders. Dit nummer was dat. Het begin van een virtuele band, een band die pas later live ging optreden, een echte band werd.

Het trage ska, bijna reggae-achtige dubje, de basis van het nummer, werkt. Achtergrondmuziek op televisie, films, het kwam elke keer terug. Het album staat ergens op een gebrand cd-tje, ik draai het nooit. Andere albums ken ik niet. Maar ik hoor Clint Eastwood nog regelmatig langskomen. Sterker nog, als ik de naam zie staan denk ik aan dit liedje, niet aan de acteur. Een hele prestatie.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.