Tags

, ,

Helemaal niets heb ik met auto’s. Ik was pas 28 toen ik begon met rijles. Ik blader nooit door autofolders of -magazines. Als er in de reclame wordt gesproken over zoveel procent bijtelling, weet ik dat het iets met belasting te maken heeft, maar ik weet niet of de bijtelling gunstig of ongunstig is. Voor mij is een auto een stuk blik dat me van A naar B moet brengen, dat het gewoon moet doen.

Toch blijf ik bij het zappen steeds vaker hangen bij Top Gear. Geweldige gasten, komische presentatoren, enthousiast publiek, onbeperkt budget, humor, een eeuwigdurende competitie van gasten, nog meer humor en stunts die je zelf stiekem ook wel zou willen doen, maar vooral de lol die ze zelf hebben aan het maken van deze onzin, Top Gear is gewoon een geweldig programma.

En al heb ik nog nooit een hele aflevering gezien. Ook al is het extreem milieu-onvriendelijk, maakt presentator Jeremy Clarkson vaak politiek incorrecte opmerkingen en bedenken ze de meest absurde uitdagingen. Al snap ik nog steeds niets van de fascinatie voor auto’s, van mij mogen ze nog vele seizoenen maken.