Tags

, , ,

Nummer  177
Artiest  Supergrass
Titel  In it for the money
Jaar  1997
Wikipedia  In it for the money (Album)
Website  Official website
Tekst  Metrolyrics

Volgens mij is de band in Nederland nooit echt doorgebroken, al weet ik dat niet zeker. Ik was weinig in mijn eigen land ten tijde van de hoogtijdagen van Supergrass. Als alternatief voor Oasis en Blur, was dit trio uit Oxford een geweldige band. Helaas zag ik ze nooit live, al zijn de livebeelden op YouTube ook weer niet zo overtuigend.

Goede Britpop, zeker de eerste drie albums zijn erg de moeite waard. Vele singles werden hit(je)s. Moeilijk kiezen. En dan kom ik dus uit op het titelnummer van de tweede plaat. Een nummer dat niet eens een single werd. Maar wel het heerlijke cynische dat vele Britse bandjes toen (ook) hadden, zij zeker, de titel zegt veel. Voor mij was de titel precies wat zij niet uitstraalden. Dit leek me gewoon een bandje dat tijdens hun studie graag een avondje muziek maakte in de lokale pub, maar op de een of andere manier ineens op een festival stonden. De muziek aan het begin van deze eeuw was al een stuk minder relevant, zelf zagen ze dat ook in, in 2010 gingen ze uit elkaar.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.