Tags

, ,

Ook ik ben geen heilig boontje. Mijn rechterkoplamp deed het laatst niet. Maar ik erger me steeds vaker aan medeweggebruikers die asociaal gedrag vertonen en daar mee wegkomen. U kent het allemaal. Slingerend rijden omdat je geen hands free hebt. Inhalen waar het echt niet kan. Parkeren waar velen er last van hebben. Tijd voor actie. De rijdende rechter begint daarmee, rapporteert over asociale weggebruikers en bedenkt een alternatieve straf. Een officiële straf zal er wel niet inzitten.

Photobucket - Video and Image Hosting

 

Datum: 19-12-2014

Tijd: 13.15 uur

Plaats: Almelo tot aan de A35

Dader: Donkerblauwe BMW Stationwagen (65-PG-HF)

Situatie:
Het is druk bij het tankstation. Alle vier de pompen zijn bezet. Ik moet even wachten dus. Hij staat ook te wachten, maar is blijkbaar bang dat ik voordring. Zo bang dat hij een van de auto’s blokkeert. Hij zal dus wel haast hebben.

Als de eerste auto vertrekt, is hij aan de beurt. Hij rijdt naar de pomp, maar stapt niet uit. Minutenlang blijft hij aan de telefoon. Zoveel haast heeft hij dus niet.

Als ik twee minuten later ook naar een pomp kan rijden, is hij nog aan de telefoon. Ook na het tanken (hij is eerder klaar) is hij weer eerst aan de telefoon. Hij rijdt net voor me weg. Oordopjes in, papier in de hand. Zijn auto is zijn kantoor.

Dat het verkeer hem niet interesseert, blijkt bij het volgende stoplicht. Ik sta achter hem, maar als het groen wordt zijn er links al twee auto’s vertrokken voordat hij optrekt. Weer twee stoplichten verder sta ik naast hem. Met het papier in zijn hand, is hij druk aan het praten. Handsfree, dat wel. Maar weer heeft hij geen idee wat er om hem heen gebeurt.

Zijn auto is natuurlijk beter en sneller dan de mijne, hij haalt me na het stoplicht (trage reactie) weer snel in, maar blijft dan links rijden, ook al rijdt er niemand rechts naast hem. Dat zijn auto een moordwapen is, lijkt hij niet te beseffen. Zijn werk gaat altijd door, dat hij toevallig achter het stuur zit, lijkt hem niet te storen.

Straf: Zijn echte kantoor ontruimen, al zijn werk in zijn auto doen. Neem maar een laptop mee, maar in het gebouw ben je niet meer welkom. Als je zo graag vanuit je auto wil werken, dan zal je ook vanuit je auto werken.

