Tags

, ,

Nummer  185
Artiest  Kaiser Chiefs
Titel  Ruby
Jaar  2007
Wikipedia  Ruby
Website  Kaiser Chiefs
Tekst  Vagalume

Een band noemen naar een Zuid-Afrikaanse voetbalclub, leuk idee. En dan ook nog eens een goede band. Voor mijn doen, in een lijst vol met muziek uit de jaren ’80 en ’90, ook nog eens een relatief nieuwe band.

Heel lang twijfelde ik tussen dit nummer en ‘I predict a riot‘, iets meer tegendraads, al is dat niet het sterkste kenmerk van de band. The Kaiser Chiefs maken gewoon leuke Britpop liedjes, een van de betere bands van de laatste jaren.

Al een tijdje ben ik bezig met de muziekopvoeding van mijn dochter. Maar waar vrienden van me kinderen hebben die naar Rage against the Machine en Foo Fighters willen luisteren, is het mij nog niet gelukt om K3 en andere kindertroep uit te bannen. Gelukkig luistert ze al wel graag naar het Klein Orkest, maar al zoekende naar muziek die niet alleen goed is, maar ook toegankelijk voor kleine kinderen (ik heb Radiohead, Pink Floyd en Mano Negra maar even overgeslagen), kwam ik bij dit nummer uit.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212, te beluisteren via Spotify.